Producenci

Dostawcy

Zestaw pierścieni tłoka

Zestaw pierścieni tłoka

GOETZE

0813840000

0
/5 (0 komentarzy)

55,14 zł

Ostatnie egzemplarze!

Pierścienie tłokowe stanowią elementy uszczelniające, których głównym zadaniem jest oddzielanie komory spalania silnika spalinowego od skrzyni korbowej. W większości przypadków, pierścienie tłokowe wykonane są z żeliwa, a ich powierzchnia robocza jest chromowana lub pokryta molibdenem. Pierścień tłokowy jest przecięty w połowie tak, aby możliwe było ich rozszerzenie oraz nałożenie na tłok. Taka konstrukcja pierścienia jest potrzebna także do tego, aby występował odpowiedni nacisk powierzchni zewnętrznej pierścienia do tulei cylindra. Miejsce, w którym następuje przecięcie nazywane jest zamkiem. Ponadto, między pierścieniem a cylindrem znajduje się cienka warstwa oleju, która odpowiedzialna jest za zmniejszenie tarcia pomiędzy samym pierścieniem a tuleją cylindra. Wśród typowych usterek pierścieni tłokowych występuje ich nieszczelność, co doprowadza do spadku kompresji, a w dalszej kolejności do utraty mocy jednostki napędowej. 

W tradycyjnych silnikach samochodowych występują trzy rodzaje pierścieni tłokowych – uszczelniającezgarniające oraz kompresyjno-zgarniające. Pierwszy typ pierścieni ma za zadanie utrzymanie możliwie najwyższej kompresji, a także zapobieganie przeciekom spalin zamkniętych pod wysokim ciśnieniem w komorze nad tłokiem, które niekiedy jest bliskie ciśnieniu atmosferycznemu. Pierścienie zgarniające są natomiast odpowiedzialne za zgarnianie nadmiaru oleju z tulei cylindra, co zapobiega przedostawaniu się do przestrzeni znajdującej się nad tłokiem nadmiernych ilości oleju. Ostatni typ pierścieni tłokowych, czyli pierścienie kompresyjno-zgarniające za główne zadanie mają zatrzymywanie gazów, które przedostały się poprzez pierścień uszczelniający oraz zgarnianie nadmiernych ilości oleju z powierzchni cylindra.

Wśród najpopularniejszych usterek pierścieni tłokowych należy wymienić ich zapieczenie, które polega na zaklejeniu pierścieni w rowkach tłoka nagarem powstającym w trakcie spalania paliwa. Oprócz tego, do częstych usterek pierścieni tłokowych należy zaliczyć również ich pęknięcie, na które w większości przypadków ma wpływ czynnik ludzki, poprzez ich nieprawidłowy montaż lub ze względu na niską jakość samych pierścieni tłokowych.

KategorieKategorie