Producenci

Dostawcy

Czujnik temperatury płynu chłodzącego

Czujnik temperatury płynu chłodzącego

AutoMega

059919501

0
/5 (0 komentarzy)

24,26 zł

Ostatnie egzemplarze!

Jaką rolę pełni czujnik chłodzenia?

Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego, znajdujący się w zestawie wskaźników na desce rozdzielczej samochodu, pokazuje informacje, odczytane przez czujnik temperatury umiejscowiony w układzie chłodzenia. Czujnik jest to tak zwany termistor, który w zależności od temperatury zmienia swoją oporność. Właśnie poprzez zmianę rezystancji tego elementu zmieniają się wskazania wskaźnika temperatury.

Kiedy należy wymienić czujnik temperatury płynu chłodzącego?

Czujnik temperatury, jak każde urządzenie elektryczne może ulec awarii. Jest elementem nierozbieralnym i w takim przypadku konieczna jest po prostu jego wymiana. Ponieważ czujnik temperatury płynu chłodzącego, omywany jest przez płyn chłodniczy krążący w układzie, to jego demontaż wiąże się z koniecznością spuszczenia części płynu z układu.

Jak wygląda wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego?

Czujnik odłączany jest od wtyczki elektrycznej i demontowany z elementu, w którym się znajduje – najczęściej jest to głowica silnika lub któryś z przewodów chłodnicy. W jego miejsce montowany jest nowy czujnik. Jeśli sposób jego zamocowania wymaga zastosowania uszczelki należy tę uszczelkę także wymienić. Następnie uzupełniany jest w układzie płyn spuszczony podczas demontażu uszkodzonej części. Warto przy takiej okazji sprawdzić, czy w układzie chłodzenia znajduje się odpowiednie stężenie koncentratu chłodniczego. Niedomagania czujnika temperatury mogą objawiać się wadliwymi wskazaniami wskaźnika temperatury bądź całkowitym brakiem jego wskazań. Usterka tego elementu może także zostać wykryta poprzez podłączenie testera diagnostycznego.

O czym należy pamiętać?

Nie należy bagatelizować niesprawności czujnika temperatury. W wyniku wadliwej pracy nie poinformuje on, o przypadku przegrzania silnika. Nie będzie także, dostarczał do sterownika silnika informacji o aktualnej temperaturze płynu chłodzącego, co doprowadzi do niewłaściwego doboru mieszanki paliwowo-powietrznej, zwiększenia zużycia paliwa i nieprawidłowej pracy jednostki napędowej."

W tej samej kategoriiW tej samej kategorii

KategorieKategorie